Een taak toevoegen kun je doen vanuit elk deel van Pararius Office. Je gaat met je muis naar de knop "Taken" en klikt op "Taak toevoegen".
Een taak bouw je op in meerdere onderdelen. De onderdelen waar een sterretje (*) achterstaan moet je invullen om een taak succesvol te kunnen opslaan.
Hieronder vind je een korte uitleg van wat de betreffende velden doen.
- Type: selecteer hier het betreffende taaktype. Hiermee segmenteer je bepaalde taken waardoor ze makkelijker terug te vinden zijn.
- Taaknaam: voer hier de naam van de taak in zodat jijzelf en je collega's weten wat de bedoeling is van deze taak.
- Toegewezen aan: geef hier op welke collega de taak dient uit te voeren (standaard staat de ingelogde gebruiker aangegeven).
- Vervaldatum: hier geef je aan op welke datum de taak afgerond moet zijn. Hoe dichterbij de vervaldatum is, hoe hoger de taak in het taakoverzicht komt te staan.
- Vervalt om: als de tijd op een bepaald tijdstip afgerond moet zijn dan kun je dat hier aangeven.
- Contact, Object, Dossier: hier kun je een contact, object, dossier selecteren en koppelen aan de taak. Dit zorgt er ook voor dat de taak terug te vinden is op de respectievelijke pagina's van het contact, object of dossier.
- Status: hier kun je een beknopte status meegeven aan de taak. Je kunt kiezen uit Open, Wachten of Voltooid.
- Omschrijving: hier kun je een beknopte omschrijving/instructie betreffende de taak geven welke ook te lezen is voor je collega's.
- Toon in agenda: met dit vinkje zorg je ervoor dat de taak ook in je agenda verschijnt. De agenda houdt daarbij rekening met de "Vervaldatum" en de "Vervalt om"-tijd.
Als je de voor jou noodzakelijke gegevens hebt ingevuld dan klik je onderaan op "Toevoegen". Vervolgens zal de taak verschijnen in het taakoverzicht en op de pagina van het door jou geselecteerde object, dossier en contactpersoon.
Wil je collega's toevoegen zodat je taken voor hen kunt aanmaken? Dat kun je doen via het gebruikersbeheer.