Automatische taak aanmaken

Automatische taak aanmaken

Het is mogelijk om een taak aan te laten maken nadat je een bepaalde actie hebt uitgevoerd. 
Op dit moment kun je een taak automatisch laten aanmaken bij de volgende acties:
  1. nadat er een object is aangemaakt;
  2. nadat er een dossier is aangemaakt.
Je kunt de automatische taak aanmaken via "Taakinstellingen" in de Systeeminstellingen. 
Een taaksjabloon bouw je als volgt op:
  1. Transactietype: hier kun je selecteren of je dit sjabloon wil aanmaken voor enkel huurobjecten, koopobjecten of beiden. 
  2. Template naam: voer hier de naam van de taaktemplate in. Deze zal alleen worden getoond in de "Taakinstellingen". 
  3. Taaknaam: voer hier de naam van de taak in zodat jijzelf en je collega's weten wat de bedoeling is van deze taak.
  4. Te gebruiken als: hier geef je aan welke actie binnen het CRM de taak genereert.
  5. Vervalt: hier geef je na hoeveel dagen de taak komt te vervallen. Dit gaat in vanaf de dag dat de taak is aangemaakt (oftewel nadat 
  6. Omschrijving: hier kun je een beknopte omschrijving/instructie betreffende de taak geven welke ook te lezen is voor je collega's. Deze omschrijving zal bij elke gegenereerde taak verschijnen.
  7. Toegewezen aan: geef hier op welke collega de taak telkens dient uit te voeren. De "Systeemgebruiker" is de gebruiker die het aanmaken van de taak heeft veroorzaakt. 
  8. Taak type: selecteer hier het betreffende taaktype. Hiermee segmenteer je bepaalde taken waardoor ze makkelijker terug te vinden zijn.
  9. Actief: hier geef je aan of het Taaksjabloon actief is. Als dit veld "Nee" aangeeft dan zullen er geen automatische taken voortkomen uit dit sjabloon. 
De Taaknaam, Omschrijving en Taak type gelden voor de uiteindelijke taak die automatisch steeds wordt aangemaakt. Deze worden dus vanuit het sjabloon aan elke taak toegevoegd. 

    • Related Articles

    • Herinnering einddatum contract

      Als je een contract hebt gemaakt dan kun je ook automatisch een herinnering instellen als het contract afloopt. Dit kan erg handig zijn! Het is immers erg belangrijk om de ervaringen met de huurder te evalueren met de verhuurder om ontevredenheid te ...
    • Contact aanmaken

      Als je ergens in het systeem een "Contact" aanklikt dan kom je automatisch op de contactpagina terecht. Ook kun je altijd in de blauwe balk op "Contacten" klikken. Via het menu dat verschijnt kun je direct een nieuw contactpersoon aanmaken. Er zijn 4 ...
    • Taak toevoegen

      Een taak toevoegen kun je doen vanuit elk deel van Pararius Office. Je gaat met je muis naar de knop "Taken" en klikt op "Taak toevoegen".  Een taak bouw je op in meerdere onderdelen. De onderdelen waar een sterretje (*) achterstaan moet je invullen ...
    • Dossier aanmaken via object

      Een dossier aanmaken gaat het gemakkelijkste via een object. In het tabblad "verhuur" vind je de mogelijkheid om een contactpersoon te koppelen als "huurder". Als dit contactpersoon al is ingevoerd selecteer je "Bestaande huurder" om die ...
    • Takenoverzicht

      In het takenoverzicht vind je een overzicht terug van alle taken die er in Pararius Office zijn aangemaakt. Het takenoverzicht vind je onder "Taken". Is er een taak aan je toegewezen? Dan zal je een notificatie in de vorm van een rood cirkeltje zien ...

    Heb je vragen?

      Mis je iets?

      Geef aan ons door wat je mist of wat onduidelijk is! We zullen dan ons best doen om jouw suggesties te verwerken.