Digitaal ondertekenoverzicht

Digitaal ondertekenoverzicht

Als een digitaal ondertekenverzoek is verstuurd, dan vind je het terug in het Overzicht

In het overzicht zie je 3 tabbladen terug: In afwachting, Afgerond en Gefaald. 

In afwachting

Alle ondertekenverzoeken die nog bezig zijn, zul je terugvinden in het tabblad "In afwachting". Hier zie je naar wie het ondertekenverzoek is gestuurd. Door op de naam van de contactpersoon te klikken, krijg je meer informatie te zien over de betreffende contactpersoon.
Ook zie je, per contactpersoon, de status van het ondertekenverzoek. Naast de naam van de contactpersoon staat een cirkel met een kleur die aangeeft hoe ver het verzoek is. Groen houdt in dat er getekend is. Oranje houdt in dat er nog niet getekend is. Je kunt ook een herinnering sturen naar de ondertekenaar. 

Een ondertekenverzoek kun je ook intrekken vanuit het overzicht. De knop om in te trekken vind je rechts van het ondertekenverzoek. Alle betrokkenen krijgen per mail een melding van het intrekken. 

Afgerond

Als een onderteken verzoek is afgerond, dan zie je deze onder "Afgerond" terug. Het getekende document vind je terug onder "Document (getekend) op de pagina waar het ondertekenverzoek is "gestart".  Vaak is dat de dossierpagina, contactpagina of objectpagina. Ook afgehandelde "gefaalde" verzoeken komen uiteindelijk hier terecht.
 

Gefaald

Het kan voorkomen dat een ondertekenverzoek faalt. Dit kan bijvoorbeeld komen door weigering door een van de ondertekenaars. Als een ondertekenverzoek faalt, dan krijg je daar een melding per e-mail van. Je kunt in dit overzicht zien waar het ondertekenverzoek is gefaald. Vervolgens kun je hier stappen op ondernemen (zoals het opnieuw versturen van het ondertekenverzoek). 

Als dit gefaalde ondertekenverzoek is gecontroleerd en eventueel opnieuw is verzonden, kun je op "Afgehandeld" klikken om dit verzoek onder "Afgerond" te plaatsen. 

    • Related Articles

    • Document digitaal laten ondertekenen

      Een document digitaal laten ondertekenen gaat snel en gemakkelijk vanuit Pararius Office. Het document dient eerst in Pararius Office gemaakt te worden of je kunt een document uploaden in Pararius Office. Hieronder staat uitgelegd wat je moet doen. ...
    • Welke ondertekenmethodes kan ik gebruiken om een document digitaal te laten ondertekenen?

      Een document kan met 3 verschillende methodes ondertekend worden. Er kan maar meerdere methodes gelijktijdig gebruikt worden. Je kunt per contactpersoon een andere methode selecteren. De ondertekenaars krijgen altijd een uitnodiging per e-mail. De ...
    • Digitaal ondertekenen instellen

      Een document ondertekenen kan op verschillende manieren. Vanuit Pararius Office is het mogelijk om digitaal een handtekening te laten zetten door betrokkenen. Deze dienst wordt aangeboden door Zynyo en is direct geïntegreerd in Pararius Office. ...
    • Digitaal ondertekenen instellingen

      Op een eerder moment is digitaal ondertekenen geactiveerd voor jouw organisatie. Hier zijn ook alle relevante instellingen toegepast. Om deze instellingen te wijzigen dien je opnieuw de stappen, die eerder doorlopen zijn, door te lopen. Op deze ...
    • Hoe weet ik zeker dat mijn digitaal ondertekende document geldig is?

      De informatie in dit artikel is afkomstig uit een document dat geschreven is door Joost Hament van Zynyo. Het doel van dit document is om uit te leggen wat het verschil is tussen analoog en digitaal ondertekenen. Heb je hier vragen over? Laat het ons ...

    Heb je vragen?

      Mis je iets?

      Geef aan ons door wat je mist of wat onduidelijk is! We zullen dan ons best doen om jouw suggesties te verwerken.